Neuroatypowość – wyróżnik w biznesie

Każdy z nas jest inny. W tej różnorodności tkwi siła i potencjał jednostki. Wystarczy znaleźć na siebie metodę i odpowiednio ją wykorzystać, np. tak, jak zrobił to gość tego odcinka – Dawid Gościk. Dzięki doświadczeniom z okresu edukacji stworzył biznes, który podejściem do klienta wyróżnia się spośród wielu podobnych. Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj ten artykuł lub posłuchaj całej rozmowy i poznaj historię Dawida.

 

Czym jest neuroatypowość?

Neuroatypowość to określenie używane w stosunku do osób, których rozwój odbiega od typowego. Osoby, których ona dotyczy, często są odrzucane i nie jest im łatwo przetrwać. Reakcja na osobę, która jest inna, nie powinna być agresywna, krzywdząca, atakująca. Tymczasem w polskim społeczeństwie osoby „inne” są w pewnym sensie wrogiem… Część z nich wpada w depresję, z której nie potrafi wyjść, a nawet targa się na swoje życie.

Wiele zależy od tego, czy osoby z neuroatypowością mają jako dzieci jakieś oparcie w szkole, wśród rówieśników, w domu, w społeczeństwie. Jeśli nie, są w 100% skazana na siebie i muszą korzystać z zewnętrznych narzędzi, grup czy internetu. W zależności od tego, na jakie treści i, na jakich ludzi, twórców treści, instytucje trafią, na ich podstawie tworzą swój system wartości i podejścia do siebie.

Dlatego tak ważne jest pokazywanie osobom z neuroatypowością, co mogą zrobić, żeby sobie pomóc w budowaniu autonomii i wiary w swoje możliwości.

 

Neuroatypowość jako wyróżnik

Dawid Gościk również jest osobą neuroatypową. Jest to cecha, która dziś go wyróżnia.

Za czasów szkolnych metody powszechnie stosowane przez nauczycieli i sposób przekazywania przez nich wiedzy sprawiały, że miał trudności z przyswajaniem informacji, problemy z koncentracją, zaburzenia lękowe, dysleksję, dysgrafię. Gdy usłyszał od nauczycielki, że nie dostanie się do liceum, zabolało go to i sprawiło, że postanowił sam znaleźć sobie własny system, sposób na efektywną naukę. Pomogły mu w tym internet, YouTube, wykłady online, infografiki i inne wizualne pomoce edukacyjne. Jak mówi, potrzebował uczyć się inaczej, niż dawano mu tego w szkole, dlatego uważa, że metodą jest znaleźć metodę dla każdego.

Indywidualne podejście do nauczania sprawiło, że zdecydował się założyć firmę. Chciał stworzyć własny system odpowiadający na jego potrzeby, umożliwiający mu działanie na własnych zasadach i robienie rzeczy po swojemu oraz wspierać w tym innych. Dziś pomaga swoim klientom tworzyć własne systemy rozwiania siebie oraz podpowiada, jak poznawać swoje metody i gdzie szukać osób, które mogą nam pomóc.

 

Neuroatypowość w biznesie

Dziś Dawid mówi, że nadal w pewnym sensie czuje się gorszy i odczuwa wstyd, który ktoś mu dał. Ma poczucie, że mówienie o tym, że ma się ADHD, dysleksję i inne trudności, w odbiorze niektórych osób jest wymówką. To z kolei prowadzi u niego do maskowania, czyli zachowywania się w sposób kulturowo akceptowalny i sprawia, że musi chować swoje prawdziwe myśli i uczucia, by nie sprowokować negatywnej reakcji w swoją stronę lub negatywnych uczuć drugiej osoby. Mówienie o tym głośno jest dla niego rodzajem autoterapii. Ma to również na celu edukowanie. Na swoim profilu na TikTok-u porusza tematy, o których, jak mówi, młodzi ludzie nie słyszą, np. jak znaleźć pierwszą pracę, czy pójść na gap year (rok przerwy między liceum a studiami), jak radzić sobie z perfekcjonizmem, samooceną.

Przedsiębiorczość to dla Dawida połączenie trzech rzeczy – zarabiania, niezależności i możliwości tworzenia własnej mikrorzeczywistości. Jako przedsiębiorca sam decydujesz, jak będzie wyglądała Twoja maszyna do zarabiania pieniędzy, jakie będziesz miał wartości, misję, co dasz ludziom, jak pomoże im to w życiu.

 

Regeneracja według Dawida

Zapytany o sposoby na regenerację, Dawid przyznaje, że ma problem z odpoczynkiem, z nicnierobieniem. Po części obwinia za to ADHD. Lubi jeździć na rowerze, trenować na siłowni, spędzać czas ze znajomymi przedsiębiorcami.

Moją rozmowę z Dawidem najtrafniej podsumowują jego słowa – „Znajdź swoją metodę!” I właśnie tego życzę Tobie czytelniczko/czytelniku. Myślę, że robienie rzeczy po swojemu, to klucz do spełnienia w życiu.

 

Tematyka odcinka

W tej rozmowie regeneracyjnej rozmawiamy między innymi o:

  •         neuroatypowości,
  •         poszukiwaniu własnych metod na naukę i rozwój,
  •         wykorzystaniu neuropatypowości i neuroróżnorodności w biznesie,
  •         sposobach na regenerację.

 

Dawid Gościk – ambitny odkrywca, mentor i ekspert Language Coaching dla przedsiębiorców. Człowiek nie tylko z unikalnym doświadczeniem, ale także z unikalnym podejściem do świata biznesu. Zdobyte w 36 krajach doświadczenie, rozwijało w nim umiejętności, które przekształciły go w eksperta w dziedzinie komunikacji międzykulturowej i biznesowej.

 Jego specjalnością jest coaching języka angielskiego, a szczególnie pomoc firmom w przygotowaniu do pracy z zagranicznymi klientami. Współpracuje ze specjalistami z firm takich jak: Netflix, Amazon, InterCars, Panek Carsharing, spółki skarbu państwa, czy milionerami, którzy chcą poszerzać swoje działania poza Polskę.

 Przeprowadza audyty komunikacji po angielsku, przygotowuje CEO i menadżerów do prezentacji swojego biznesu oraz siebie i swojej ścieżki kariery, opisując zawodowe plany na przyszłość. Jego cel? Przyciągnąć i zatrzymać uwagę zagranicznych interesantów na kliencie.

 Dawid, jako miłośnik gry na gitarze elektrycznej i snowboardingu, nie boi się podejmować wyzwań. Ta sama determinacja i pasja przekłada się na jego podejście do coachingu. Rozumie, że biznes, podobnie jak język, nie jest statyczny – wymaga ciągłego rozwoju, adaptacji i nauki.

 Jest założycielem firmy „David’s Methods” oferującej unikalne szkolenia językowe. W jego firmie pracują specjaliści w różnych dziedzinach, takich jak HR, finanse, SEO, marketing, prawo czy nawet sztuczna inteligencja. Szkolenia z komunikacji po angielsku prowadzone przez osoby, które rozumieją biznes, są bardziej efektywne niż, gdy robi to ktoś, kto ma tylko teoretyczną wiedzę z lingwistyki.

 To ekspert, którego nie da się zaszufladkować. Jego unikalne podejście do biznesu i komunikacji, a także pasje i doświadczenie, czynią go wyjątkowym mówcą, mentorem i trenerem. Jego głównym celem jest pomoc innym w osiągnięciu ich własnych celów, niezależnie od tego, czy dotyczą one biznesu, języka, czy osobistego rozwoju.